Denizin altından bulutların üstüne, BioShock Infinite

BioShock’un sahne arkasındaki isim Ken Levine dün New York’ta düzenlenen basın toplantısı ile sır gibi saklanan son oyununu duyurdu: BioShock Infinite. Başlıktaki BioShock adına rağmen bu bir devam oyunu değil. Rapture çoktan sular altında kaldı. BioShock Infinite, Bioshock’u temellendiren ana öğelerle yepyeni bir hikaye anlatan bir yapım.

Oyun 1912 yılında geçiyor. Hani zeitgeist derler, her zamanın kendi ruhu olur. Bu ruh mimaride, modada, sanatta, edebiyatta yani insan yapımı her şeyde kendini gösterir. Infinite o zamanı ayakları yere basar biçimde yansıtıyor. Sonra içine fantastik öğeler katarak ayaklarımızı yerden kesiyor. Bulutların üstüne çıkıyoruz.

Columbia’dayız

Columbia Amerikan edebiyatında ABD halkının ve değerlerinin şiirsel biçimde bir kadında vücut bulmuş hali. Aynı Özgürlük Heykeli gibi. Columbia, Infinite’de Rapture’ın yerini alan şehir. Trailer’ın belli ettiği gibi grafikler eski Bioshock’un art deco tarzından uzaklaşmış, art nouveau’ya bulaşmış.

Oyunun hikayesine göre Columbia, Amerika’nın dünya üzerindeki hakimiyeti ve yenilmezliğinin sembolü olarak kuruluyor. Estetik ve teknolojinin bütünleştirdiği, gökyüzünde dolaşan bir şehir. Fakat bir gün şehrin adı uluslararası bir saldırı olayına karışıyor. Olaydan sonra Columbia gözden kayboluyor. Kimse yerini bilmiyor.

Columbia’da bir misafir

Hikayenin baş kahramanı Booker DeWitt. Karada yaşayanlardan. Eski bir Pinkerton Ulusal Dedektif Ajansı çalışanı. Bir dedektif olarak edindiği yeteneklerle kendi hesabına çalışıyor. Aldığı yeni görev için (bir şekilde) Columbia’ya gidiyor. 15 yıl önce kaçırılan Elizabeth’i bulması ve geri getirmesi gerekiyor.

Ziyaret süresi boyunca Booker Dewitt hem şehirde hem de bulutların arasında kötü adamlarla dövüşecek ve Columbia yere düşmeden Elizabeth’i kurtarmak için uğraşacak. Bu arada Elizabeth’in eli armut toplamıyor. Onun da güçleri var ve bu güçlerini Booker’a yardım etmekte kullanabiliyor. Ama fazla kullanmak Elizabeth’e zarar veriyor. Yani genelde kendi başınızasınız.

Sonuçta bu bir First Person Shooter

Üst katmanlar yenilenmiş olsa da Infinite de bir BioShock ve bir FPS. En büyük düşman trailer’da da görülen, Big Daddy benzeri, şehrin kendisi gibi steampunk dokulu, insan kalbiyle çalışan kocaman robotlar.

Değişmeyen bir başka şey de oyunun motoru. BioShock Infinite’i Unreal Engine 3’ün modifiye edilmiş bir versiyonu işliyor. Basın toplantısında oyunun demosunu izleme şansını yakalamış şanslılardan birinin anlattığına göre karakterler Pixar yumuşaklığında ilerliyor.

Böylesine heveslendirici ön bilgilerden sonra oyunun çıkış tarihinin çok uzakta görünmesi hayal kırıklığı yaratıyor. Bir değişiklik olmazsa, Infinite PC, PS3 ve Xbox 360 platformlarında, aynı anda ve 2012 yılının bir zamanında geliyor.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s